Svävar på moln efter den bästa ridkänslan i trav på Woody! Dagens pass skulle ägnas åt travprogrammet i vår kür, men vi började med lite galopparbete. Bland annat fick jag rida rätt upp i galopp och lägga små volter åt vardera håll med byte emellan. Då hade jag också superkänsla och det ska jag fortsätta träna hemma själv, så kan man successivt minska volterna mer och sedan göra piruetter, men förhoppningsvis behålla den känslan jag hade idag av att han var så rak och att vi höll linjerna så bra.

Förresten så red jag på kandar idag och det var ett lyckat val, för han var verkligen jättefin i handen och mycket rundare i formen än igår. När vi skulle börja trava trodde jag knappt att det var sant att han kändes så fin. Han rörde sig så mycket över ryggen, med så mycket uppförsbackekänsla och det kändes som om han väntade på att få gå in i passage, men behöll travtakten så fint ändå.

Vi jobbade med skolorna och de kändes så bra förutom en gång i högerslutan då han inte var nöjd med min högerhand, men när jag rättade till det så flöt det.  Jag är så glad att slutorna kändes lika bra nu när vi skulle visa upp dem för Marc, som de har gjort hemma på slutet. Marc filmade lite som jag satte ihop, bara tre små snuttar, men det kan vara roligt att se ändå.

