Det snöade igår och inatt, men i morse var det plusgrader så under dagen började all snö som lagt sig i träden smälta så när jag red med Gentle på förmiddagen var hela skogen ”levande” och det rasade från var och vartannat träd, ibland även de som var ovanför oss. Gentle hoppade till lite i början men vande sig efter en stund och var så fin. Jag galopperade idag igen på rakbanan. Hon satte upp huvudet precis i själva fattningen, men galopperade sedan lugnt i fin form och när jag galopperat en stund i höger galopp saktade jag av och pillade först lite med vänsterskänkel så att hon skulle bli uppmärksam på den och när jag gav skänkeln så fattade hon klockrent vänster galopp. På hemvägen travade vi och gjorde våra tempoväxlingar och några skänkelvikningar och även om hon tittade till på stenar som tinat fram och snö som föll så var hon underbar i formen och superkänslig för sätet och skänkeln.

Efter lunch red jag och Petra ut med Woody och LA och då hade det mesta av snön redan rasat från träden, men här och var föll det och Woody var mycket mer spänd än vad Gentle varit. Han var som en fiolsträng i början, men lydig ändå. Vi travade sakta joggtrav för att få dem att slappna av och då blev det bättre. På hemvägen började han gunga med kroppen och svinga med ryggen och vi hade en riktigt härlig ridtur tillsammans. 12355188_757500857688719_244451760_n

