Jag  trodde ju att jag fått influensan som Jocke hade och redan höll på att göra mig av med den, men tänkte inte på att jag stoppat i mig en massa Ipren för att jag hade så ont i ryggen och ville klara av ridningen i helgen. Tog även Ipren på måndag morgon och åkte iväg och jobbade och gick på jouren på eftermiddagen. När jag kom hem fick jag en sådan frossa så att jag låg och studsade i soffan av frossbrytningar och fick 38,5 grader i feber. Jag som aldrig brukar ha feber kände mig helt utslagen. Trodde inte att jag skulle kunna åka iväg på kursen i Umeå och ringde och förvarnade kollegan som skulle åka med mig. Som tur var fick jag ingen jourutryckning under natten och på morgonen kände jag mig ändå så pass pigg att jag kunde åka i alla fall.

Petra har varit världens snällaste som trots att hon inte heller varit så kry inte bara har skött om hästarna utan dessutom ridit Woody både måndag och idag onsdag. I måndags fick han gå ett lösgörande pass med lite trav och galopp i lägre form efter den intensiva helgen. Idag red hon lite mer gymnastik med förvänd galopp och övergångar. Hon sa att han varit glad och pigg båda gångerna, idag nästan lite busig. Jag som var lite orolig att helgen blivit väl hård för honom blev väldigt glad att höra det.

Imorgon ska jag vara ledig och jag hoppas att jag ska orka rida inte bara mina hästar utan även återgälda Petra och rida LA åt henne vilket hon gärna vill att jag ska göra. Jag hoppas bara att den här för stunden lite slitna kroppen ska vara med mig. IMG_2961

