Det var som om alla gått ur sitt ide nu när det blev mildare väder så när jag red med Woody på en tur till rakbanan idag så var det full aktivitet överallt, folk som promenerade med hundar, skidåkare, skoterförare, jägare med drivande hundar, drivande hundar utan ägare och precis mitt på rakbanan en bil, skoter med släp och människor som gjort upp en eld och slagit sig ned och hade picnic med säkert tio barn som sprang omkring dem och lekte högljutt. Jag måste säga att Woody var duktig som fann sig i allting och gick dit jag bad honom att gå, även om han ibland spände till och kunde stanna för en sekund, så fortsatte han sedan på tygeln med en fin kontakt i munnen.

Vi hade skrittat och travjoggat fram till rakbanan, men när vi lämnade picnicfolket bakom oss så tog vi en galopp i piruettgaloppstempo och han var bara så läcker. När vi vänt vid slutet av rakbanan så skrittade jag först på lång tygel, sedan tog jag tyglarna och travade samlad trav och efter en stund satt jag in i en piaff. Åh, han var bara underbar! Han har ju alltid gjort det bättre ute i skogen än inne eller på ridbana, men skillnaden den här gången från tidigare var att han verkligen visste att han skulle stanna på stället och att han inte gjorde några hopsasteg utan kändes så jämn och säker. På hemvägen varvade vi passage och trav och han var helt otrolig och svarade direkt fram i trav och travade en underbar luftig trav när jag bad honom.

Sedan red jag Gentle inne i manegen, men tyvärr gick inte det lika bra. Hon hade sämre kontakt i munnen, var stretig i formen och även om hon hade bra bjudning hela tiden så svarade hon lite av och på för mina sidförande och mothållande skänklar. Hon kändes också lite mer oliksidig igen, föll med bogen åt höger och snubblade med bakbenen lite mer. Jag har ingen aning om varför. Hon var ju superfin i fredags och så fick hon vila igår så hon borde inte vara trött i kroppen. På slutet fick jag i alla fall en fin kontakt med munnen och hon blev så där härligt rund i formen och använde sina bakben bra. Men det känns lite tråkigt om hon ska vara så här på Marc-träningen nu när hon varit så fin på slutet. Även om man kan behöva hjälp när det går sämre så vill jag ju så gärna visa Marc också hur fin hon kan vara. 12659814_786243361481135_162121818_n

