Jag fick en oväntad kortdag idag och skyndade mig iväg med Gentle till ridhuset för att hinna rida innan det blev upptaget i manegen. Petra slutade skolan ungefär samtidigt och vi var beredda på att det skulle vara många hästar där, men vi blev ensamma större delen av tiden. Det var dessutom nyharvat och båda hästarna var superfina så vi fick varsitt underbart ridpass så här på fredag eftermiddag.

Det är så roligt med Gentle nu att hon bara vill göra rätt hela tiden och har sådan arbetsglädje. Idag var hon ännu lite lugnare i galoppen, så när jag fattat galopp och galopperat något varv så hörde jag Petra säga ”Skojar du, så fin hon är!” Det blev jag extra glad över förstås. Jag blev också så glad över att se hur fin LA var, att jag kunnat hjälpa Petra med honom, att det gett så bra resultat. Han var så otroligt fint mellan hand och skänkel i både trav och galopp.

Imorgon kommer det att vara upptaget i manegen hela dagen, så jag ska rida Woody ute tidigt på morgonen och sedan passar vi på att göra en utflyktsdag till Luleå (Hööks, Stadium och Max) hela familjen. Det ska bli så trevligt. Jag har spanat in ett stalltäcke, behöver nya höpåsar, en grimma, gärna någon ridtröja, ja, vi får se vad vi kommer hem med. IMG_1132

