Jag red ett pass på Woody i manegen idag. Kandaret på igen för att jag hoppades på en lite bättre känsla i handen än igår, men tyvärr infann den sig aldrig riktigt. Han var väl ganska okej egentligen, kändes mjuk i kroppen och gjorde det han skulle, men den där elasticiteten och gummibandskänslan fick jag aldrig. Tyvärr har jag tyckt att det nog blivit successivt lite sämre med kandaret igen. Så nu tänker jag rida på träns ett tag framöver för att hitta tillbaka till rätta känslan.

Efter jag hade ridit kollade jag tänderna på honom och tyvärr är det ju lite som skomakarens barn med det, att ens egna hästar kommer i sista hand, så det var ganska länge sedan sist jag gjorde det. Det behövdes också. Han hade lite skarpbett på båda sidor, små hakar P2 i överkäken höger sida och M3 i underkäken höger sida, samt en tand som är lägre i överkäken höger sida och där motsvarande tand i underkäken blivit för hög och behövde tas ned lite. Nu tror inte jag att det här påverkar hur han känns i munnen när man rider eftersom bettet ligger på lanerna och inte har någonting att göra med det som är längre in, men det var bra att det blev gjort i alla fall. Nu får det inte bli så länge till nästa gång så att jag kan hålla efter den tanden som är lite för hög. Även om det låter som stora problem så är jag nöjd med hur jag fick till det och tycker att han har riktigt fina tänder ändå, raka och fina tandrader och ganska jämn nötning i övrigt. 11996921_899472500137056_291324013_n

