Jag hade gruvat lite för den här veckan som jag visste skulle bli tuff med jour en kväll, kursande två dagar i Umeå och så kylan ovanpå det och ingen ledig dag. Och inte har jag ridit en enda gång under veckan. Fem dagar utan ridning. Men just nu känns det så oerhört skönt, fredag kväll, veckan är över och en ledig helg väntar.

Inget dåligt samvete har jag över hästarna heller tack vare Petras hjälp. Jag tömkörde Woody på måndag och Petra red honom tisdag och torsdag, så det blev en ganska bra vecka för honom efter en tuff träningshelg. Jag kom hem precis i tid igår för att hinna se Petra rida honom och det såg så väldigt bra ut. Petra var lika nöjd med honom båda dagarna och jag kan förstå varför. Han var så rund och fin i formen, lätt i handen och framme för skänkeln.

Gentle däremot har vilat hela veckan men det tycker jag faktiskt att hon var värd efter att ha varit så duktig sista veckorna och bara gjort framsteg för varje pass och så kulmen på det när hon lastades och var som en dröm i söndags och så att Petra kunde rida henne också.

Nu är jag bara så peppad på att få rida imorgon. Jag har ju tusen saker att träna på efter Marc-träningen och är så full av inspiration med båda hästarna. Dessutom börjar det närma sig för Marc-träning med Gentle. Om tre veckor kommer han igen och då blir det ett pass med henne på fredagen. Åh, så spännande och roligt det ska bli!12463708_768859266552878_1992621377_n

