Jag blir lätt nostalgisk den här tiden på året, tänker mycket på vad som varit och vad som ska komma. Likaväl som jag vill att sista passet innan vi åker till Stockholm ska vara bra så vill jag gärna att sista passet på året också ska bli bra, så att man kan känna att så här långt har vi kommit och nu får vi se vad nästa år ger.

Med Gentle provade jag för första gången att rida över några bommar. Jag har tidigare bara longerat henne över bommar, men eftersom hon varit så rädd för ljudet av sanden mot bommarna så har jag inte velat prova under ryttare tidigare. Vi började med bara en bom i skritt och jag blev förvånad när hon helt lugnt klev över den. Andra gången blev jag lika förvånad när hon tog ett jätteskutt över den. Men sedan fortsatte hon att gå lugnt och vi tog det i trav, la dit en till bom och efter en stund en tredje och kunde ta alla i både skritt och trav och hon var så duktig.

När vi var klara med bommarna tog vi galopp och då var hon väl pigg så det gick väl inte superbra, men hon kunde i alla fall hejda sig lite efter en stund. Men sedan gjorde hon de bästa skänkelvikningarna i trav hittills. Jag red lätt hela tiden och hon behöll formen så bra och var så otroligt fin, så bogfri och dansande och Petra sa att hon trampade över så långt med bakbenet också. Vi avslutade med att prova på att länga traven och även där gjorde hon de bästa försöken hittills. Jag kände hur hon kom upp med bogarna och hittade en till växel och sköt på så fint med bakbenen. Fina Gentle!

Woody, Woody, Woody! Vilket år vi haft under 2015! Debuterat Intermediaire I, godkända resultat direkt och tre starter med högre procent för varje gång. Tre starter, tre förstaplaceringar, visserligen av bara en startande, två startande och tre startande, men ändå! Fantastisk på träning hela året och ideligen bättre varje gång på varje Marc-träning. Starkt på gång inför Int IB, med piaff, passage och byten i varje. Visserligen kan jag tycka att vi haft en liten svacka nu under december när det blev så långt mellan Marc-träningarna, men även han avslutade året på topp och gjorde sju byten i varje på första försöket från vänster galopp, fem byten i varje på första försöket från vårt svårare håll höger galopp och sedan efter några försök så satte vi för första gången sju i varje från höger galopp. Till sist ett avslut med piaff och passage där han var helt otroligt fin! Tusen tack för det här året Woody! Tack Gentle! Tusen tack mina läsare att ni vill följa oss i vår träning! Ett gott slut önskar jag er och hoppas att ni nu går in i det nya året med drömmar och mål som ska uppfyllas under 2016!11356123_842432332501660_1916943428_n

