När det är storhelger såsom jul, nyår och påsk så måste vi förutom våra egna hästar också sköta om alla ridskolehästarna. Så igår varvades julfirandet med fodring, utsläpp, intag och mockning åt ca 25 hästar. Igår hjälptes vi fyra privathästägare åt, men imorgon och på nyårsdagen har jag och Petra allting själva. Idag däremot hann vi med lite ridning av grabbarna på ridhuset innan det var dags för mer julfirande med släkten. Min syster Ulla som bor i Malmö och också är dressyrryttare följde oss till stallet i morse och fick se oss rida och även hoppa upp en stund på Woody. Sedan drillade hon Petra och LA en stund.

Woody kändes fin. Jag red på kandar och började med lite galopparbete, öppnor och slutor innan jag gjorde lite skolor i trav och avslutningsvis lite piaff och passage. Ulla kände på honom i trav först och gjorde sedan en övning i galopp som såg väldigt nyttig ut som jag ska prova sedan. Hon red öppna i förvänd galopp på kvartslinjerna. Woody kom väldigt fint under sig och jag njöt av att få se honom från sidan, så fin han var. Till sist provade Ulla lite passage och hon tyckte att han var så läcker. Hon tyckte också att han var väldigt känslig för skänkeln och kändes så välriden, så det tar jag till mig. IMG_9234

