Jag har alltid så gärna velat ha ett bra ridpass innan jag åker iväg till Stockholm för det är så mycket roligare att se andra ekipage när man tycker att det går bra med den egna ridningen också. Ofta har jag fått det också, kanske för att man anstränger sig lite extra och rider särskilt bra då, men jag minns att det inte blev så förra gången.

Dagen igår blev verkligen precis som jag hoppats. Först massagen. Förvånande nog tyckte hon inte att jag hade så stora problem i musklerna i ländryggen som jag trott på grund av smärtan därifrån. Hon trodde att det var en buktande disk som tryckte på en nerv, men att musklerna kändes bra runt omkring. Hon tyckte att jag hade starka muskler på ryggen, men däremot spänningar kring höfterna och framför allt i nacken, som hon jobbade med. Det var verkligen inte dumt att bli så medveten om sin egen kropp innan jag red, för jag tänkte verkligen mer på min sits och jag kändes mig så mjuk i ländryggen. Vi koncentrerar oss så ofta på hästarna, deras stelheter och snedheter, men borde kanske tänka mer på oss själva också.

Den här gången fick jag verkligen ett bra sista pass med båda hästarna och Petra fick det sedan också med LA så vi känner oss extra glada och peppade att åka iväg.

Gentle kändes lite extra stark och bärig och var glad och positiv och lyhörd för hjälperna. Lite för het i galoppen, men blev bättre efter en stund.

Woody var magiskt fin och vi passade på att göra seriebyten när jag var ensam i manegen. Först var han lite väl inställd på att göra byten i varje så det blev lite tokigt när jag tänkt göra i vart fjärde, men sedan sansade han sig och var så otroligt fin och bytte verkligen genom hela kroppen. Vi gjorde fyror, treor, tvåor och sedan försökte vi ettor. Första försöket gjorde vi fem och andra försöket gjorde vi sju stycken som kändes riktigt bra. Åh, så roligt att ha det i åtanke när vi nu ska se alla andra som gör byten i varje!

Nu åker vi! Ha en trevlig helg alla ni andra också!IMG_4010

 

