För båda hästarna blev det tömkörning idag, Gentle i dagsljus och Woody i strålkastarljus på lilla utebanan. Det var riktigt bra snöunderlag, men nu är det plusgrader ute så jag är rädd att snön kommer att försvinna. Båda hästarna var duktiga trots lite urladdningar med bakutsparkar. Jag spände inte in någon utan drog tömmarna direkt från gjorden till bettet och båda hästarna var fint i form.

Gentle fick jag smacka igång lite mer för att hon skulle ta i och det var då hon satte svansen i vädret några gånger och slog bakut, medan Woody tjuvökade hela tiden så att jag fick proa, ”how, how, how” och ställa honom lite utåt för att minska tempot innan jag kunde ställa inåt igen och han kom i lägre form. Jag tänkte prova galoppera med honom en gång men då fick han värsta urladdningen med bakutsparkar så jag gav upp den tanken och fortsatte med att försöka få honom att trava avslappnat i lägre form.

Men båda hästarna var väldigt förnöjsamma efter en stund och frustade och skrittade så rörligt och fint, så det kändes verkligen som om de gillar tömkörning båda två.11997498_724219444350194_1933035875_nIMG_0541

