Jag har inte kunnat motionera Gentle i veckan då jag jobbat och inte hunnit ta henne till ridhuset och hon inte är vinterskodd än så det inte gått att tömköra henne heller. Imorgon ska hon förmodligen bli vinterskodd, men jag har jour i helgen så det blir kanske ett tömkörningspass om jag hinner.

Woody red jag i manegen på träns igår och på kandar idag. Igår fick jag aldrig någon optimal känsla. Egentligen tror jag inte att det berodde på Woody utan mer på mig, att jag inte red så bra. Jag kände mig ringrostig efter bara några dagar utan ridning. Tänk hur det kan vara! Kanske att Woodys kropp också tog emot lite då han blivit kall i det blöta och kalla vädret trots sina två täcken.

Men idag kändes det betydligt bättre. Tyvärr blev han lite överladdad en stund mitt i passet när två andra hästar kom in och började galoppera friskt frustande runt oss och jag precis hade börjat med lite byten och Woody redan var så mycket framme för skänkeln, så då blev det några skutt och små bakutsparkar, men sedan blev han lika fin igen. Jag är så glad att han kunde komma tillbaka till att vänta på mig, vänta på bytena, byta med stora språng och brett isär bak, trots spänningen vi hade innan och trots att jag red på kandar.

Jag avslutade med lite trav och då hade Petra kommit in och tyckte att han hade den mest underbara formen och det tyckte jag också. Så mycket bakben och så rund och bärig. Det är så fantastiskt att han känns så fin på kandaret!

Men höjdpunkten den här veckan har ändå varit Los Angeles. Han har gjort fantastiska pass med Petra och igår satt jag upp och red förvänd galopp på honom i båda varven i tre stora serpentinbågar över hela ridbanan och han var helt ljuvlig och gjorde det så bra i sin magiska runda galopp. Och både igår och idag satt Petra och red honom i helt makalös form och med sådan eftergift i nacken. Så stadig, lösgjord, elastisk, spänstig och schvungfull! Fina ponny! 11289805_832408170170743_1795942650_n

