Fortsatt isigt ute idag, så det blev ett pass med Gentle och Woody i manegen. Jag hade tänkt att åka tillbaka och rida LA också ett pass i manegen när det skulle bli ledigt igen, men då startade inte bilen när jag skulle hem från Gentles stall, så efter att ha promenerat med Gentle till och från ridhuset ca 45 min, ridit två hästar så fick jag också promenera hem och då orkade jag inte gå tillbaka till ridhuset igen.

Gentle var bättre idag. Jag fokuserade mest bara på att få henne att komma i en lägre form med eftergift i nacken och började redan i skritt att jobba ganska länge med det. Sedan var hon ganska fin i trav och galopp, men när jag skulle trava igen efter galoppen så började hon streta, så jag red lite mer bestämt en stund och det tog hon faktiskt riktigt bra så jag tyckte att jag fick en bra känsla på slutet. Hon glimtade också till några gånger då hon tog i lite extra och arbetade ännu mer genom ryggen och sköt på med sina bakben, så jag hade några små karameller att suga på efteråt.

Jag hann inte rida Woody så länge som jag skulle ha velat eftersom det blev upptaget igen i manegen, så det blev ett trettiominuterspass av ren och skär lycka. Så fin han var! Jag red på kandaret igen och han kändes helt magisk! Form, elasticitet, power, arbetsglädje och en otroligt fin känsla i handen! Vi gjorde några galoppslutor som kändes så fina. Faktiskt så känns det ännu lättare med kandaret. Stora fina byten när vi gjorde saxen.

Det enda som inte blev bra var att han översamlade sig en gång innan jag skulle rida in i vänsterslutan så att han kortade sig i bak och nästan blev jämfota, så jag insåg att jag måste vara ännu mer försiktig när jag rider på kandaret, att det faktiskt blir så mycket skarpare. Men det som är så bra är att han i övrigt var så stor och rund i galoppen och inte drar sig undan bettet utan att jag istället hade den där underbara känslan i handen då han suger på bettet och är framme med nosen. Det är ett stort framsteg från tidigare när jag red på kandar. Det känns så roligt och jag längtar att få rida Marc-träning och få tävla honom på kandar igen om nu den här känslan håller i sig.12233371_750236168415188_1938200672_n

