Idag infann sig ridkänslan på en gång och Woody var mer fokuserad redan från början. Marc tyckte att vi kunde lämna bytesserierna eftersom det gick så snabbt att sätta byten i varje igår, så att vi skulle få mer tid att hinna titta på piruetter och galoppslutor som vi inte riktigt hunnit med sista tiden när vi lagt fokus på byten i varje.

Vi började med skrittarbete och där gjorde vi även ”trappan”, öppna några steg, sluta några steg, och så vidare. Den fortsatte vi även att göra i trav och galopp också och Marc berättade att den rörelsen precis när man går över från öppnan till slutan är så nyttig gymnastik inför piruetter, byten i varje, piaff och passage, så den ska jag göra oftare.

För första gången provade jag att göra piruetter på medellinjen och även om det kändes nytt och ovant för både Woody och mig så blev den högra piruetten riktigt bra. I den vänstra fick vi ett avbrott då jag slutade att rida och Woody blev konfunderad, men vi gjorde om den och då gick det bra. Sedan red jag några galoppslutor över hela diagonalen och de kändes riktigt, riktigt bra. Bättre flyt än tidigare och bättre böjd i bålen. Vi gjorde också slutor över hela diagonalen i trav som faktiskt blev lika bra som jag tyckt att de varit hemma sista tiden. Där har vi kommit ett steg vidare med bättre takt och flyt, samma bjudning hela vägen och bättre böjning i bålen. Till sist avslutade vi med lite piaff och passage och då var Woody lite trött och klarade inte riktigt att göra piaffen så mycket på stället som han gjorde igår. Men han är så duktig i alla fall, fina Woody. Här kommer en filmsnutt från det sista:

