Åh, vad jag är nöjd med Gentle idag! Hon hade verkligen tagit lärdom av söndagens ridpass då jag var mer bestämd med henne. Hela passet idag kändes så bra, då hon var uppmärksam och lite frågande om vad jag ville och sedan blev så otroligt nöjd och glad när jag kunde berömma henne hela tiden då hon gjorde rätt.

Från början var hon lite kort och springig i trav, men väldigt fin i munnen, i formen, lyssnade så bra för skänkeln och sätet, så jag kunde med sätet få henne att hitta en lite lugnare takt och efter en stund så började hon slappna av och ta lite större kliv. I galopp var hon redan från början mycket bättre än sist och trevade sig fram till en rundare form, ganska vinglig, ganska ostadig, men väldigt mån om att göra rätt.

När jag tagit båda galopperna och låtit henne pusta en stund och sedan travat så fint några varv så tog jag högergaloppen igen och då trillade allting på plats. Åh, hon var så magiskt fin då! Så rund i formen, elastisk mellan hand och skänkel, bärig och stadig. Hon rullade på i ett ganska friskt tempo, jag satt ned i sadeln och på långsidan så höll jag om ännu lite mer med skänkeln och följde med med handen när hon längde sprången ännu lite till och var så stor och rund och elastisk. Vilken underbar känsla! Sedan var hon superfin även i traven efteråt och jag bara njöt.

Woody red jag både igår och idag på lilla utebanan. Han var inte lika fin som i måndags då han var helt magisk, men jag är nöjd med honom ändå. Ikväll travade vi lite cavaletti igen och försökte rida mer gymnastiska övningar. Igår jobbade jag mycket med att samla galoppen. Imorgon ska jag vara ledig och hoppas hinna rida Gentle och klippa Woody mellan besök hos frissan på morgonen och kalas hos släkten på kvällen.IMG_1038

