Det blev en dust med fröken Gentle idag. När jag skulle galoppera så hoppades jag att vi skulle fortsätta som igår med ett elastiskt stöd och att hon successivt skulle komma mer och mer i form, men istället började hon med att rusa iväg spänt med huvudet i vädret. Så jag tog tillbaka henne ordentligt och fick vara betydligt mer tydlig med ledande tygeltag och visa henne vägen nedåt. Först blev hon bara mer spänd och jag fick till och med stanna henne några gånger när hon bara sprang. Hon blev alldeles vitskummig i svett. Men efter en stund så förstod hon vad som gällde och började komma i form och jag kunde rida med mer elastisk tygel igen och hon blev bättre och bättre i formen och mer avslappnad. Sedan kunde jag avsluta i trav i låg form och då kändes hon väldigt fin. Petra fotade lite så här kommer några bilder från idag.IMG_0976IMG_1047IMG_1067IMG_1038

