Jag har inte varit så flitig på att blogga på sista tiden. Det känns som om dagarna bara rinner iväg. Men livet har gått vidare som förr med jobb och ridning. Jag red Gentle i förrgår och idag och Woody onsdag och fredag, Petra red Woody i torsdags, så hästarna har gått ordentligt, men jag har bara inte kommit mig för att skriva om det. Det är möjligt att det kommer att bli så en tid framöver, att jag kommer att blogga lite mer sällan. Det känns så just nu.

Båda hästarna känns i alla fall fina. Jag upplevde Gentle en aning trotsig i torsdags, inga stora saker, bara allmänt lite mindre villig att arbeta i rätt form och gå undan för skänkeln. Så jag var lite mer bestämd med henne och det tog hon bra och idag kändes hon riktigt fin. Jag har börjat jobba galoppen mycket mer, galoppera längre stund och verkligen försöka hitta balans och form. Fortfarande är hon väldigt spänd och hög i formen och kommer inte till eftergift och jag vill inte börja ta i munnen för mycket på henne utan jag försöker hitta ett läge där hon hamnar mellan hand och skänkel och blir mer elastisk så att hon kan slappna av mer. Det känns som att vi är på gång, men har mycket kvar än. Men i traven kom hon sedan väldigt fint med mycket eftergift och blev så där rörlig i bogarna och började vila bättre på steget.

Både jag och Petra har varit väldigt nöjda med Woody. Igår red jag inne i manegen och tränade lite serier igen och piaff och passage. Vilken hjälte han är! Så otroligt vad han bjuder på sig själv! Om en vecka har vi Marc-träning igen och det ska bli så roligt!_MG_2429

