Tänk att när jag gick av jouren idag så kom solen fram igen och jag fick återigen gå genom skogen med Gentle i underbart höstväder. Så många soliga dagar jag promenerat med henne och tänkt att det här måste vara den sista men så har vi fått ännu en och ännu en. Jag har njutit av varenda en.

Jag red på lilla utebanan och Petra som har höstlov filmade, så jag lägger in en film från det. Fortfarande är hon lite överilad, men jag la in den i slow motion för att visa hur fint hon ändå rör sig genom kroppen.

Efter jag hade ridit klart på banan så red jag henne genom skogen tillbaka till stallet igen för första gången sedan vi fick våra uppsittningsproblem. Hon var jättefin och det var så mysigt. Vi hade turen att inte möta någonting annat än en bil när vi gick den sista biten efter vägen. Den brydde hon sig inte om utan fortsatte att skritta så lugnt. Nu börjar jag verkligen längta efter att få rida henne oftare i skogen.

Woody red jag på stora utebanan som var riktigt bra efter lite regnande förra veckan. Jag hade lite svårt att få honom rak i början och sedan att få honom att länga ut sprången i galopp utan att bli snabbare och kortare bak. Så jag började rida på en stor volt och överdrev mina tygelhjälper lite, både i förhållningen i varje språng och i att gå fram i varje språng så att jag följde med språnget bättre, då blev han mer och elastisk och kunde länga ut utan att bli spänd i bakbenen och lägga sig på i handen.

Jag jobbade också lite på en fyrkant där jag samlade till piruettgalopp i hörnen och längde på rakspåren och då var han riktigt fin. När jag sedan avslutade med lite travarbete så blev han mycket mer rakriktad och spänstig. Härlig solskensdag med båda hästarna!

