Jourhelg i helgen med en del nattjobb både fredag och lördag och ganska mycket på dagen igår, så ingen ridning för mig, men Petra har ridit Woody både fredag och idag och jag hann rida Gentle idag.

Hon kändes mycket bättre än sist, då hon ju var lite trotsig. Idag kändes det som om hon försökte göra rätt hela tiden. Kanske att hon blev lite springig igen, men jag är så glad när hon har mer bjudning, så jag försökte att inte störa henne så mycket utan mer andas med djupa andetag och rida lätt mer långsamt än att försöka förhålla så mycket.

I galoppen var hon fortfarande för hög i formen och kom inte igenom ryggen, men även där var jag så glad över en ärlig bjudning utan att hon la sig på och att hon balanserade upp sig bättre. Några språng kom hon med ryggen och jag fick den där gummibandskänslan igen, men sedan tappade jag bort det. Och som alltid så är det de sprången som jag etsar fast i minnet och suger på resten av dagen och som gör att jag längtar så till nästa ridpass. Petras kompis Kajsa var i manegen och fotade Petra så hon tog även det här kortet på mig och Gentle idag. Om du vill läsa om Petras ritter på Woody så har hon en ny bloggadress nu: http://lilladressyrryttaren.horseworld.se/12179074_908377409240485_1677875979_n

