Jag finner inga ord för den här helgens träning. Hur ska jag beskriva det som hände, det stora klivet framåt, ridkänslan, upptäckten att vi är där vi är, prestationen idag… Jag och Marc blev nästan också förstummade av upplevelsen. Han sa att även om många träningar varit bättre än de tidigare så var den här helgen något alldeles extraordinärt. Woody satte sina sju byten i varje som det är i Int IB, han gjorde piaff och passage som aldrig tidigare och den trav han fick av arbetet var så magiskt fin så jag har aldrig känt liknande.

Vi kunde rida ute idag och Woody var redan från början så elastisk och bra i handen och liksidig. Passet lades upp liknande som igår och det gillar jag verkligen. Jag tyckte det var lite svårt när vi skulle samla galoppen och jag vet att vi har mer att jobba på där, men Woody blev så otroligt gymnastiserad av övningen. Sedan var det helt otroligt hur Woody hade det mest perfekta temperament man kan tänka sig, glad, energisk, avslappnad, lätt att tända till när han behövde det men kom direkt till avslappning efteråt.

Jag fick uppleva den mest underbara passage jag ridit någonsin, när han så mjukt gick in i den, bjöd framåt in i handen, framme för skänkeln och jag fick känna all kraft bakifrån och in under mig tryckas uppåt i den ljuvligaste, spänstigaste, jämnaste passagen. Den bästa han gjort enligt Marc, helt jämn med både bakben och framben. Att han sedan kunde upprepa det vi hittade igår i piaffen var så underbart, fortfarande lite trevande, men han har kommit på att göra det lättare för sig och stundtals var han riktigt bra.

Det stora för mig den här helgen, förutom ridkänslan, är förståelsen av att vi har kommit hit. Igår lärde jag mig programmet Int IB, kollade upp tävlingar för nästa år och satt och studerade andra ekipage på youtube som red Int IB. Marc har tidigare sagt att när han pratat med mig om att jag måste åka söderut och rida de här klasserna när vi blir redo för det så har det varit som att säga till ett barn att det måste äta upp sin spenat. Men nu har jag tagit in det i mitt huvud att vi är där vi är, så nu känner jag bara att – NU KÖR VI!!! 🙂IMG_9498IMG_9503IMG_9523IMG_9528IMG_9536IMG_9562IMG_9568IMG_9599IMG_9608IMG_9593

