Jag hann rida Gentle i manegen idag igen. Alla dessa extra dagar som jag inte räknat med att hinna blir verkligen en bonus som jag blir så glad över. Tyvärr fick vi första bakslaget idag med uppsittningen. Jag tänkte försöka rida med spö, så jag höll spöet i min vänsterhand när jag skulle sitta upp och jag tror det var det hon blev rädd för när hon stod med halsen böjd och jag hoppade upp i stigbygeln, så hon kastade sig bakåt. Jag stod kvar i stigbygeln tills hon stannade, då hoppade jag ned. Sedan la jag bort spöet och ställde upp henne igen och satt upp direkt och då stod hon precis lika stilla och avslappnat som tidigare, så att jag kunde ge henne lång tygel och bara klappa om henne när jag satt i sadeln. Jag tycker ändå att det känns skönt att det kan få hända någonting utan att det blir panik.

Galoppfattningarna blev ännu lite bättre idag och några varv i galopp glimtade hon verkligen till. Hon kändes så otroligt rörlig, stor och rund i galoppen, men sedan tappade jag bort det igen. Men jag blir så glad över de där små glimtarna.

Woody red jag på lilla utebanan, ett pass med fokus på att få honom smidig. Mycket förvänd galopp, skänkelvikning i förvänd galopp, galoppslutor och lite travskolor. På slutet samlade jag galoppen på en liten volt och lät honom sedan stretcha ur den samlingen i en låg form. Då kändes han superfin.

Det ska bli så roligt att få rida Marc-träning utan att ha en tävling inom snar framtid. Det här tycker jag är den bästa tiden, då jag känner att jag har hela vintern på mig att få träna innan jag behöver tävla igen. Inga krav, bara ha roligt!IMG_4499

