Petra red Woody igår när jag var till Umeå på kurs. Hon var nöjd med honom, du kan läsa om det på hennes blogg:

https://lilladressyrryttaren.wordpress.com/2015/10/07/woody-5/

Jag hann tömköra Gentle när jag kom hem på kvällen och idag kunde jag rida henne i manegen. Nu provade jag Woodys dressyrsadel på henne igen. När jag gjorde det förra gången tidigt i våras tyckte jag inte att den passade, men idag tyckte jag att den faktiskt låg ganska bra. Dessutom såg jag redan när jag longerade henne innan jag satt upp att hon såg lite rörligare ut och friare i sina bogar. Det kändes även när jag började rida henne. Jag ska nog be Andrea om hjälp att se om jag kan ha den på henne.

Även om det går ganska sakta så tycker jag att hon gör små framsteg varje gång jag rider. Idag föll hon nästan inte alls åt höger i höger varv utan kändes mycket mer balanserad. Hon verkar tycka att det är lite roligt med galoppfattningar och tog i ordentligt, så det blev lite rusning med huvudet i vädret och några felfattningar. Men jag gillar ändå att hon börjar lyfta bättre in i fattningen.

Men det bästa är ändå att uppsittningen gick lika bra igen. Totalt avslappnad, totalt stilla. Utan uppsittning, ingen ridning och jag är verkligen så tacksam att jag kan rida henne. Det var extra lyxigt idag att få sitta på henne i min sköna sadel som jag känner mig så hemmastadd i.IMG_1581

