Det var en blåsig och kylig dag idag så Gentle som brukar gå så lugnt genom skogen till ridhuset var mer på tårna och taktade till och småtravade ibland med huvudet högt, så jag undrade hur det skulle gå med uppsittningen. Men när vi kom in i ridhuset blev hon lugn och efter bara några varv på lina och utan övriga förberedelser så ställde jag upp henne för uppsittning. Jag ställde mig i stigbygeln en gång och hoppade sedan ned igen, men andra gången la jag över benet och återigen stod hon helt avslappnat kvar så att jag kunde ge henne långa tyglar så att hon kunde räta ut halsen och så stod vi där en stund och jag bara klappade om henne.

Sedan var hon så väldigt fin att rida. Hon kom ihåg allt som vi tränade på i helgen och hon kändes piggare, gladare, starkare och mycket stadigare i formen. Hon hittade traven fortare och även om det blev några felfattningar i högergaloppen så gjorde hon mycket tydligare, bärigare fattningar än tidigare, då hon mer rullat över i galopp. Jag hade en riktigt härlig ridkänsla idag.

Woody blev skodd med sulor. Han är fortfarande väldigt öm kring såret i sulan och haltar en del, så jag hoppas verkligen att det blir bättre nu när han fått sulor. Jag vill ju så gärna rida Marc-träning nästa helg. Men annars får jag väl rida Gentle på träningen istället. IMG_1554

