Petra fick ledigt från stallet idag för att göra läxor istället. Jag åkte till Gentle först och tömkörde henne på gårdsplanen. Hon var riktigt duktig. Lugn, fin i munnen, bra i formen och helt obrydd om tömmarna när vi bytte varv. Sedan behandlade jag Jockes häst i hovlederna båda fram, vilket vi kommit fram till att vi ville prova innan han ska sättas igång igen. Gentle fick nytt spån i boxen och blev ryktad innan jag sedan åkte vidare till de andra hästarna.

På ridhuset mockade jag, gjorde höpåsar och fick sedan lite tid över att stå och se på en treårig häst som visades för köpare innan jag började leda in alla privathästarna och ge dem kvällsmat. Strax innan jag skulle ta in dem gick strömmen i stallet. Det fanns en nödbelysning som lyste, men det hjälpte just så pass att man såg var man skulle gå. Jag försökte rykta Woody i mörkret, men såg inte om jag fick bort leran från benen ordentligt.

Woody hade lite mer ont i sin hov igen när jag ledde in honom från hagen. Nu hade han varit utan bandaget och stått i leran under dagen, så det tryckte nog mot såret i sulan. Jag har köpt nya skor och sulor idag, så Jocke ska sko honom med sulor imorgon. Då hoppas jag att det blir bättre för honom.

Vattenkopparna fungerade inte heller när strömmen gått, så jag fick vattna hästarna innan jag åkte hem.

Ibland är det mer glamoröst att ha häst, som igår kväll när vi red clinic, och ibland är det mindre glamoröst.12000141_727046244067514_1275631749_n

