Så många underbara ridtimmar jag fått i sadeln på Woody och i afton fick jag ännu en. Underbara häst, vilken ridkänsla! Superpigg, otroligt känslig för skänkeln, superelastisk och rund med rörlig rygg. Sedan att jag var en millimeter från att flyga av det hjälptes liksom inte, för när han är så där pigg så händer det att han bara inte kan låta bli att dra värsta brallen. Det gjorde han nu också och slog bakut så högt så det kändes som om bakbenen stod rakt upp ovanför oss och jag var precis på väg framåt ur sadeln när han liksom stelnade till, sträckte fram halsen för att balansera upp mig och bara frös tills jag var tillbaka i sadeln igen. Så många gånger han har räddat mig från att flyga av. Alla luftsprång han gjort och jag varit helt utanför sadeln på sidan av honom och han sett till att knycka till med kroppen så att han hamnat under mig och räddat mig tillbaka i sadeln igen. Han har verkligen ett stort hjärta den hästen, som Marc alltid säger! Jag är verkligen lyckligt lottad av att ha fått äga en sådan häst som Woody!

IMG_3859

