Fick äntligen tid att hinna gå med Gentle till manegen när det var ledigt där. Jag gjorde precis som tidigare, började med lite longering och sedan träning av att flexa åt båda hållen, flytta bakdelen, hoppa i stigbygeln, osv. Men varje gång jag skulle hoppa i stigbygeln så spände hon till och ville gå undan och ville räta ut sig i halsen. Jag hade inte så mycket tid innan det skulle bli upptaget i manegen, så jag tänkte ett tag att om jag inte hinner rida så är det inte hela världen, det är bättre att jag tränar från marken än att vi ställer till med något. Jag tog fram pallen igen och tränade med den och sedan provade jag hoppa i stigbygeln från marken igen. Då började hon slappna av och stå stilla och till slut bestämde jag mig för att lägga över benet och till min förvåning så stod hon prick stilla hela tiden och gick inte ens framåt i skritt när jag kommit ned i sadeln. Vi var nog lika förvånade båda två och jag bara satt och klappade henne länge innan jag manade henne att gå framåt.

I ridningen var hon lite rädd för ena hörnet och på andra kortsidan av manegen där det kommit vatten på väggen, men hon travade ändå på bra hela tiden. Hon var inte direkt i form, men jag koncentrerade mig på kontakten i munnen, att hon skulle bjuda framåt och att hon inte skulle falla mot min högerskänkel. Jag tyckte att vi fick till en fin takt i traven och hon svarade upp bättre och bättre för skänkeln och spårade bättre. Så jag kände mig nöjd med det korta ridpasset.

När vi kom tillbaka till stallet blev hon skodd. Hon har gått barfota några veckor nu, men blivit lite ömfotad på slutet, så det känns skönt att vi är redo för mer träning nu. 11304362_832404033504490_185231400_n

