Solen kom fram i eftermiddag lagom till när jag och Petra skulle rida ut i skogen. Det blev en härlig ritt där vi fick njuta av sköna höstfärger och pigga hästar. Woody var så söt när vi kom till en vattenpöl. Han brukar inte vara så rädd för att gå i vattenpölar, men idag stannade han upp och så kröp han in med bakbenen under sig och nästan i slowmotion gjorde han först en liten levad och hoppade sedan över vattnet. På hemvägen gjorde han precis likadant, fast då passade han på att öka farten efteråt.

När vi kom tillbaka till stallet red jag en kort stund på lilla utebanan och då var Woody så otroligt fin, så lösgjord, energisk, liksidig och mjuk att sitta på. Jag bara njöt! På slutet provade jag lite piaff som jag inte gjort på länge och även om han var lite frågande och gjorde flera hopsasteg så kändes det ändå på rätt väg. Vilken energikick jag fick av ridningen!20150816-182115-66075060.jpg

