Inspirerad av att ha sett dressyr hela helgen så red jag ett pass på Woody på lilla utebanan idag. Jag började redan från början med att vara väldigt noga med rakriktningen och vänstersidan och tränade sedan bara grunder hela passet. Jag tror att jag red ovanligt bra eftersom Woody gick så otroligt bra efter ett tag. Vi hittade tillbaka till det vi hade i manegen förra veckan, där han blev så elastisk i vänstersidan, bra mellan hand och skänkel, lätt att sitta på och bärig.

När jag började galoppera hade jag lite svårt att få ett jämnt stöd i handen i början, men jag försökte verkligen allt jag kunde att rida honom fram in i handen och behålla ett elastiskt stöd hela tiden. Först blev det lite av och på, men sedan började jag känna suget i handen, elasticiteten och då fick jag ett sådant härligt ”dragläge”. Han blev mer och mer energisk, men samtidigt så lätt att stämma av med sätet.

Jag avslutade med att trava stora volter och jag tror nästan aldrig att han har känts så rakriktad någon gång. Jag vet att jag sagt det förut, men jag säger det igen, jag hoppas att jag inte tappar bort det här nu, att jag lär mig att rida så här i fortsättningen.IMG_2293

