Du är trött, ta en paus, sa bilen till mig på slutet av dagen, när jag kört över 20 mil, och visade en bild på en rykande kaffekopp. Teknikens utveckling, men jag hade gärna sett att den där kaffekoppen var på riktigt också, då hade jag blivit imponerad.

Men ganska trött kände jag mig också när jag sedan skulle rida Woody. Stora utebanan var det enda som var ledigt just då och tyvärr är alla ridbanor för hårda just nu, ute som inne, så vi fick göra det bästa av det.

Woody var inte så elastisk och jag hade svårt att hålla om honom, det blev lite glappkontakt både med skänkeln och med tygeln. Men Woody var duktig och jobbade på bra. Jag försökte gymnastisera honom med förvänd galopp, volter, tempoväxlingar, lite galoppslutor och travserpentiner. Han kändes i alla fall mer rakriktad igen och var lättare att sitta på. Dessutom är han härlig som är så känslig för min energinivå. Det var ju inte alltid så enkelt när han var yngre, men nu är det bara positivt. Det här med energinivå var nytt för mig men kändes så självklart och bra när jag läste artikeln om Karin Öljemarks tips.

http://www.hippson.se/ridovningar/rid-med-ratt-energi-for-att.htm11911462_875955205816039_1180658363_n

