I morse åkte vi tidigt till stallet för att hinna klippa LA eftersom han ska tävla nästa helg och redan blivit så långhårig så att han blir svettig direkt. Det var så skönt att få det gjort och bättre både för honom och för Petra. Efteråt fick han en dusch också.

När vi var klara åkte vi iväg till havet och fick njuta av en dag på stranden och jag simmade i vågorna riktigt länge och bara njöt. Det är något när man simmar i vågorna som påminner mig om ridning, hur man lever i nuet, bara är där och då och simmar emot eller bara följer med, men man förhåller sig hela tiden till vågorna precis som man förhåller sig till sin häst. Underbart är det i alla fall!

Sedan åkte vi iväg och tittade till unghästarna på betet och till sist red jag och Petra ett pass på Woody och LA i den svala manegen. Mitt pass blev liknande det i förrgår, att Woody kändes lite stel och ville fastna i vänstersidan. Men jag fortsatte att vara stenhård med mig själv att försöka vara så elastisk som möjligt med vänsterhanden och det gav resultat. Egentligen red jag bara skritt, trav och galopp rakt fram, volter och serpentiner, bara för att hitta formen, elasticiteten och mjukheten. Även om han var sämre än vanligt från början så blev han bättre än någonsin i de avslutande serpentinerna. Så jag blev ganska nöjd ändå. Dessutom tycker jag att det är jätteroligt att få rida i manegen igen. Faktiskt så bara älskar jag att vara där, för mig är det fortfarande sådan lyx att ha tillgång till en manege efter så många år utan. 11910861_717155858389886_1856463197_n

20150822-201904-73144723.jpg

20150822-201930-73170621.jpg

