Woody och LA fick komma hem till stallet igår. Petra hade gjort så fint och spånat upp i boxarna och städat våra skåp i sadelkammaren så det kändes extra roligt att vara tillbaka. Nu hade också det nya höet kommit, riktigt fint årshö, så jag hoppas att Woody ska lägga på hullet lite mer eftersom han blivit lite tunn sista tiden på bete trots daglig utfodring med kraftfoder. Det kommer att göra honom gott att stå inne på nätterna igen och äta mycket under natten. Men vilken underbar sommar hästarna har haft! Så fina beten, nästan inga insekter och så de fina små husen som de tyckt så mycket om.

Sommaren har ju inte varit lika underbar för oss människor eftersom det regnat så mycket och inte varit någon värme förrän nu. Så idag när det var 26 grader varmt så valde jag att åka till havet med barnen på deras sista sommarlovsdag istället för att rida. Det blev mitt första bad på hela sommaren. Men det var härligt! Att få simma i vågorna i havet, som faktiskt var ganska varmt. Tack och lov att jag hann en gång i alla fall, så att jag orkar en ny höst och vinter sedan.

Jag hann också jobba lite med Gentle idag. Hon började med att vara på helspänn, men efter lite arbete på gården så slappnade hon av och stod så stilla och avslappnat när jag hoppade i stigbygeln. Jag tränade också lite inne i stallet med att stå på en pall och klänga lite på sadeln och det gick också bra. Till helgen ska vi ta hem unghästarna också från betet. Då hoppas jag börja kunna ta Gentle till ridhuset för mer träning där. Jag längtar tills jag kan rida henne igen.IMG_1577

