Vi red till dressyrbanan idag, jag och Petra, och visste precis hur vi ville lägga upp passen båda två för att hästarna skulle bli så gymnastiserade som möjligt inför Marc-träningen. Jag tycker att Woodys bästa gymnastik är att rida förvänd galopp, skänkelvikning i förvänd galopp och omställd förvänd galopp. Då kommer han isär så bra med båda bak och blir som mest elastisk.

Så det var vad jag gjorde idag. Jag skrittade också ganska mycket och försökte få honom lika fin på banan som på uteritterna och idag blev det bäst hittills inne på banan, han började gunga riktigt bra med halsen och ryggen. I trav försökte jag hitta den där övre växeln utan att skapa någon spänning och det kändes också riktigt bra. Så jag känner mig faktiskt ganska förberedd den här gången. Petra var också nöjd med LA och han såg helt fantastisk ut när hon red honom i lite lägre form i galoppen, han blev så otroligt rund och rörlig.

På hemvägen åkte vi förbi ridhuset och hämtade lite grejer inför morgondagen och då började jag faktiskt längta lite efter att få ställa in hästarna i boxarna på kvällarna. Men tänk vilken fantastisk sommar de har haft den här sommaren med det behagliga hästvädret med så lite insekter, de fina hagarna, de fina vindskjulen och att de trivts så bra ihop med varandra.IMG_5094

