Över en timmes skrittur med Woody och Umberto idag. Woody trivdes verkligen att gå efter Umberto och skrittade så avslappnat. Jag passade på att träna på att få ett jämnt stöd i handen, att han inte skulle dra iväg med bogen till vänster som han så gärna vill och att han skulle följa med ned och fortsätta att suga på bettet i låg form en längre sträcka. Han hade inga problem att följa med ned, men desto svårare att verkligen stanna kvar där nere, behålla stödet på bettet och gunga med halsen och svinga med ryggen.

Men vi fick mycket träning idag och han kändes helt otroligt fin och började verkligen skritta över ryggen. Kontakten i munnen var magiskt fin. Tänk om jag kunde få till den skritten på tävling. Överhuvudtaget tycker jag att Woody verkligen har skrittat så mycket bättre hela den här sommaren än någonsin tidigare. Kanske delvis beroende på att det blivit väldigt mycket skritt då underlaget inte har tillåtit så mycket annat. Övning ger färdighet. Nu känner jag mig inspirerad att fortsätta träna på att få fram den här skritten även på ridbanan och på tävling.IMG_0559 (2)

