Började arbetsdagen igår med att hjälpa till att låta två trotjänare, 22 och 25 år gamla, att få komma till de evigt gröna ängarna. Mycket känslosamt för hästägaren som var så tapper och höll modet uppe tills allt var över för att hästarna skulle känna trygghet. Allt skedde väldigt lugnt och stilla, men jag var förstås också tagen när jag åkte därifrån. Jobbade sedan nästan 14 timmar i sträck på min första jour efter semestern. Så i afton var jag trött när vi åkte till stallet och bad Petra om att vi skulle skritta ut med hästarna.

Det blev en underbar tur på dryga timmen på våra magiskt fina hästar. Mest skritt men också lite trav där underlaget var något mjukare. Woody skrittade på så bra, gungade med hela kroppen och kändes väldigt bra mellan hand och skänkel. När vi travade kändes det som om jag kunde bestämma exakt vilken takt vi skulle ha, om jag tänkte lite passage så fick jag det och ville jag snabba på takten så svarade han direkt på det. Det började regna när vi var ute, men en skönt duggregn som nästan kändes som om det spolade bort mina kvarvarande spänningar, så att jag blev alldeles avslappnad i hela kroppen innan vi var tillbaka hemma igen. IMG_0549

