Underbart dressyrpass med Woody idag! Superfin från början till slut. Red skolor i trav, otroligt väl framme för skänkeln, luftig och energisk med jämnt, elastiskt stöd i handen. Fortsatte med galoppslutor och galoppiruetter som jag inte centrerade så mycket utan fokuserade på takten, jämnheten och lite stora språng. Kändes så säker och trygg även där. Sedan en serie i vart fjärde, vart tredje och vart annat, klockren, rak, väntade på mig, stora, luftiga byten genom hela kroppen. Då tyckte jag att det var läge att prova byten i varje igen som vi inte provat sedan Marc-träningen.

Jag hade gjort serierna på diagonalerna, men jag provade byten i varje efter långsidan, så Woody var kanske inte helt beredd på det, så han gjorde tre i varje sedan två språng och så ett byte till. Då bad jag Petra att stanna och titta på oss så att jag kunde få hjälp att se att det verkligen skulle bli rätt. Jag provade en gång på diagonalen, men då blev det samma sak igen men Woody verkade tänka till och började förstå att jag ville något mer. Så Petra sa att redan när jag vände in på diagonalen igen så såg hon att det skulle gå, att Woody satsade lite till och då satte vi fem byten i varje direkt. Och det bästa var att det kändes riktigt enkelt! Helt underbart! Magiska, fantastiska, makalösa Woody! Han fick skritta direkt och massor med beröm och sedan skrittade vi hem till stallet och gissa om han var stolt! Han skred fram som den ”champion” han var!IMG_5725

