Woody och LA fick vila idag, men jag jobbade vidare med Gentle från marken. Hon blev lite stressad när Petra gick iväg med Umberto och hon blev själv kvar på gårdsplanen, men efter en stund varvade hon ned och vi kunde börja arbeta. Flexade, flyttade bakdelen, drog i stigbyglarna på båda sidor. Idag tog jag stigbygeln flera gånger och ställde mig och hoppade i den också och hon stod helt stilla och såg ganska avslappnad ut. Då fick hon avsluta.

Nu önskar jag bara att jag hade haft tillgång till en inhägnad ridbana så att vi hade haft mer utrymme för att hoppa runt och vänta ut henne när jag ska börja ställa mig i stigbygeln. Det är svårt när det är för litet utrymme och grejer runt omkring. Det känns inte heller riktigt bra på ängen där jag tror att hon hellre känner att hon kan fly iväg med så mycket öppna ytor. Samtidigt så har hon det så underbart på betet så jag vill gärna ha henne där så länge som möjligt. Så det får väl ta den tid det tar. Jag har ju inte bråttom.IMG_5140

