Vi åkte till hästarna på morgonen i underbart soligt sommarväder med klarblå himmel. Vi red och jag jobbade med Gentle i det fina vädret och nu när vi kom hem så vräker regnet ned och himlen ser alldeles grå ut åt alla håll. Men jag är orolig för hö och hösilageskörden i år. Det måste ju vara hopplöst när det regnar en stund varje dag.

Med Gentle gjorde jag så att jag sadlade och tränsade henne och gick ut på gårdsplanen och jobbade med lite olika saker, flexa halsen, flytta bakdelen, hoppa utmed henne, sätta foten i stigbygeln, allt medan jag strök henne mycket över halsen, ryggen och rumpan. Hon tog arbetet jättebra, så nu ska vi nöta på ett tag.

Jag och Petra red med Woody och LA till ridbanan. Efter uppvärmningen fortsatte jag att träna på att kunna öka tempot i travslutorna, både efter långsidan och på diagonalen. Det känns som om det har funnits en liten tröskel som jag tycker att vi börjat komma förbi nu. I galoppen blev det lite av och på i början. Då kom jag på mig själv att jag red lite så med skänkeln, släppte kontakten ibland och la på den ibland, så jag försökte verkligen vara noga med mig själv att jag höll om med benen lite jämnare och tog ett jämnare stöd i handen, då blev det betydligt bättre. Tänk att det mesta som inte är bra härrör från att man gör något fel själv och oftast inte från något hästen gör bara av sig själv.IMG_5693

