Det regnade på morgonen, men vi avvaktade lite med ridningen och fick faktiskt rida i solsken. Jag och Petra red Woody och LA på ängen idag. Det är lite för mjukt och ojämnt där för att man ska kunna rida ordentligt, men jag började med att skritta runt ytterkanterna och klättra lite upp och ned för backen. Sedan travade och galopperade jag där underlaget kändes bäst och så småningom satt jag ned en stund i trav och fortsatte träna på att kunna öka tempot i travslutorna. Jag red efter långsidan först och nu svarade han snabbare än sist, så då provade jag även i diagonalslutor några gånger och det kändes riktigt, riktigt bra. Då nöjde jag mig med det lilla dressyrarbetet och så fortsatte vi att klättra upp och ned för backarna ett tag innan vi red tillbaka till stallet.

Tyvärr blev det ännu svårare med uppsittningen på Gentle idag, då hon kastade sig lite mer igen. Som tur var så satt jag kvar och sedan var hon precis lika fin som vanligt. Idag provade jag även lite skänkelvikning i trav åt båda håll och hon förstod precis och kändes hur fin som helst. Men när det gäller uppsittningen så får vi nog backa några steg och börja om och träna mer grunder eftersom hon spänner till så mycket.11403460_705268689578603_5495635659515571928_n

