Idag gjorde vi egentligen allting lika som igår med Gentle så det är inte så mycket att skriva om. Även om det inte är några stora framsteg det handlar om, så upplevde vi att hon var aningen mer avslappnad idag. Hon hoppade undan vid första försöket precis som igår, men mindre kraftfullt och hon hoppade framåt lite när jag kommit ner i sadeln, men lite mer avslappnat. Så vi hoppas förstås att hon blir mindre och mindre rädd.

Jag travade lite mer runt ytterkanterna på ängen idag och tog sedan en galopp där hon var helt magiskt fin, så otroligt elastisk. Hon bjöd bra, men svarade också så bra på förhållning och kom under sig i stora, mjuka språng. Jag fick en föraning om hur hon kan komma att kännas när hon är starkare och mer utbildad. Jag skrittade också och provade en skänkelvikning för höger skänkel som hon haft lite svårare för, men den gjorde hon hur enkelt som helst. Tur att jag får så mycket godbitar att suga på efteråt när själva uppsittningen är så gruvsam. IMG_6009

