Petra längtade att få rida Woody eftersom hon tyckte det var länge sedan sist. Så jag red honom till ridbanan och så fick hon rida honom där. Hon tyckte inte att de hittade varandra direkt i trav så hon jobbade en del i skritt och då gick det bättre sedan. Hon började också träna på diagonalslutor, först i skritt och sedan i trav. Det var roligt att se när hon började få in känslan och det blev rätt.

Dagens bästa tyckte jag var högergaloppen som var så samlad med Woody i en härlig form men samtidigt så aktiv, väl framme för skänkeln och med tryck i varje språng. Hon gjorde ett enkelt byte som var det bästa jag någonsin sett Woody göra, han kom i en helt ljuvlig galopp och när hon satt emot så kom han under sig så bra och bara satte sig in i skritt och sedan skrittade han avslappnat framåt med ganska stora steg. Det har jag fortfarande kvar på näthinnan.

När vi kom tillbaka till stallet var jag, Petra och Jocke omkring Woody och pysslade om honom och han verkade väldigt nöjd med att vara i centrum idag medan de andra hästarna fick vila.IMG_4706

