Det blev ett kortare pass med Gentle på ridbanan idag. Jag promenerade med henne dit och longerade en stund innan jag satt upp. Det här gången hade vi ingen lina utan jag höll henne själv och satt upp och det gick bra.

Hon var ganska pigg och lite småskvättig och tittig på omgivningen och inte helt i form, men jag tog bara ett lätt stöd och lät henne gå där och red på en stor volt och försökte hitta tillbaka till den trav vi hade på Marc-träningen. Hon kändes så energisk hela tiden med bra bakben, men när hon slappnade av en aning och ryggen kom och jag kunde driva lite mer framåt då kände jag den där riktiga spänsten som liksom skjuter mig framåt/uppåt. Det är en underbar känsla och jag är så glad att veta vad jag ska söka efter. Hon blev verkligen bättre och bättre under tiden jag red och jag längtar redan till nästa dressyrpass med henne._MG_5468

