Hästarna fick en extra ledig dag igår då det bara regnade hela dagen. Idag blev det uppehåll och när vi skulle rida så kikade solen fram korta stunder under ridturen. Jag och Petra red med Woody och LA efter vägen i de stora backarna förbi Kvarnstallet och forsen och över bron och sedan efter en asfaltsväg tills vi kom till en grusväg som vi följde en bit innan vi vände och red samma väg hem.

Woody var lite pigg och skvättig i början, men skrittade ändå så bra och var fin i formen och sög bra på bettet och sedan blev han bara bättre och bättre. Jag är så glad att han har börjat skritta så bra även om han spänner till lite för omgivningen. Det kommer vi att ha glädje av på tävling också eftersom han så lätt spänner till i skritten där.

När vi kom till den bortre grusvägen travade vi uppför den och båda hästarna travade sin mest ljuvliga trav med spänstiga steg, i fantastisk form och underbara i handen. Vi travade i den svaga nedförsbacken också och då samlade jag Woody så han började gå i passage, helt avslappnat, taktfast och underbar. Sista stora uppförsbacken travade vi också och jag lät Woody komma lite lägre i form då. Just när jag satt och njöt som mest så hörde jag Petra ösa lovord över hur magiskt fin LA var. Jag antar vi fick njuta av effekten efter en superbra träningshelg. IMG_5764

