Jag som redan var så nöjd och glad efter gårdagen och inte hade några förhoppningar inför dagens pass med Woody på grund av min ömma rumpa och att jag inte kunnat rida ordentligt sista veckorna, jag tänkte att det här får bli en nyttig genomkörare för att komma igång att börja träna ordentligt igen. Inte hade jag kunnat tro att Woody skulle bjuda mig på den allra underbaraste ridkänsla man kan tänka sig, alldeles gratis. Visserligen kändes han riktigt fin igår när vi red lite på ängen jag och Petra efter träningen med Gentle. Redan då hade jag en härlig elasticitet. Men idag kändes det bra redan från start och blev bara bättre och bättre.

Det bästa idag var att han var så liksidig, så mycket lättare att rida rak, bra stöd på båda tyglarna, otroligt rak i serierna och superelastisk i kroppen med en härlig energi.

Skrittjobbet kändes också riktigt bra, framför allt bakdelsvändningarna som var så svåra sist. Jag fick en liten aha-upplevelse igen i den högra skrittpiruetten att gå med lite mer med yttertygeln och vibrera mer med ytterskänkeln, då trampade han bättre.

Efter de magiska serierna i vart tredje och vart annat så fick vi först prova tre byten i varje. Det satte Woody på en gång. Jag blev nästan lite för sen med sista hjälpen, men Woody förstod och räddade mig. Men sedan skulle vi prova fem byten i varje, vilket vi inte klarade. Vi provade två gånger utan att lyckas, men jag är inte ett dugg ledsen för det. Dels för att vi inte gjort byten i varje på flera månader, dels för att jag kom till träningen idag helt utan förväntningar och redan fått så mycket gratis och till sist för att jag känner att det är jag som är för långsam i hjälpen och behöver träna några fler gånger på att göra tre i varje och snabba upp mina hjälper innan jag tror att vi klarar det.

Jag vet inte vad som känns bättre, känslan när vi hittade traven på Gentle igår eller känslan av den enorma galoppkvalitén och elasticiteten och de magiska seriebytena som Woody bjöd på idag.IMG_5677IMG_5696IMG_5694IMG_5730IMG_5727IMG_5725IMG_5761IMG_5778IMG_5734

