Imorgon blir den allra första träningen för tränare med Gentle. Marc kommer till ridbanan nära betet och kommer att se henne live för första gången. Det blir inte alls som jag hade tänkt tidigare i vår att när det skulle vara dags för det så skulle vi ha byggt kondition och styrka och vara mer samspelta och få ut mer av träningen. Nu har hon först vilat på grund av överbenet och tappat kondition och sedan hände det här med uppsittningen så att hon är lite mer rädd och vi har inte riktigt samma samspel som tidigare när jag red henne mer och när hon var som bäst. Men livet blir inte alltid som man tänkt sig.

Idag fick hon ett litet pass med longering utan sadel på ängen så att hon helst inte ska ha träningsvärk eller vara ryggöm imorgon. Hon var faktiskt lite trött idag, för hästarna sprang väldigt mycket igår kväll när vi bytte hagar. Woody och LA har blivit väldigt runda om magen, så de fick gå över i den hagen som har lite mindre mat medan Umberto och Gentle fick den stora hagen. Det blev som ett nytt betessläpp, de sprang och showade massor upp och nedför backarna, så det tog nog på lite på krafterna.

Vi red Woody och LA på ridbanan idag och Woody var väldigt skvättig och rädd för skator som höll på bakom några rundbalar som står i hörnen av banan. Jag har fortfarande för ont för att rida bra, men försökte att gymnastisera honom inför helgen, mycket förvänd omställd galopp och tempoväxlingar. Han blev faktiskt ganska elastisk och gjorde några riktigt fina skolor.

Nu får vi göra det bästa av den här träningshelgen utifrån de förutsättningar vi har. Det blir vad det blir, men Marc brukar vara duktig på att göra det bästa av träningarna så att man känner att man får ut så mycket av det även om man inte är på topp. En annan gång kommer jag och mina hästar att vara i toppform, det lovar jag 🙂 .

11653448_697180920387380_241126107_n

