Vår plan med Gentle var att upprepa samma sak idag som vi gjorde igår. Försvårande omständigheter idag var att man jobbade på gården med en markbult som levde om förfärligt och att det var ännu mer insekter efter regnet. Gentle var lite mer på tårna på grund av det, men jag började med longeringen precis som igår. Sedan ställde vi upp precis likadant och Petra höll i linan. Jag satt upp och hon stod prick stilla så jag fick ta stigbyglarna, då spände hon till och for lite bakåt, men Petra behövde knappt sträcka linan och jag kände att jag hade kontroll så Petra fick knäppa loss oss och jag kunde skritta framåt och hon slappnade av.

Jag red lite mer idag, travade runt längre bort på ängen uppför och nedför så hon fick ta i lite mer. Hon kändes energisk och lyssnade bra på skänkeln, var inte riktigt i form, men hade ett behagligt sug på bettet och kändes väldigt mjuk och ridbar. Sedan tog jag en galopp och det var en underbar känsla när hon galopperade så där stort i det höga gräset. Nöjda och belåtna skrittade vi tillbaka till stallet.IMG_5110

