En riktigt bra dag blev det idag. Först var vi igång tidigt i morse och åkte iväg till hästarna. Petra och Jocke lastade Umberto och åkte iväg till travet för att han skulle få jobba lite på rakbanan. Jag stannade hos hästarna, bytte vatten och tog in Gentle, sadlade och tränsade henne och promenerade iväg till ridbanan. Hon var jätteduktig med allt som dök upp efter vägen dit, bilar, barnvagnar, hundar, cyklar, fotbollssparkande barn, påstlådor, vägtrummor, m.m.

Runt hela ridbanan finns också mycket att titta på, inplastade balar, traktorredskap, hästtransport, traktor, m.m. Hon skötte sig  jättebra och jag longerade henne i skritt, trav och galopp. Egentligen har jag inte gjort det så mycket, bara korta stunder innan ridning, så hon har inte fått lära sig så bra att fortsätta att skritta när hon brutit av från trav. Men hon förstod snabbt och tog rättning så fort jag manade på henne. Hon är så otroligt lättlärd. När jag var klar ledde jag henne runt ridbanan så att hon skulle få se närmare på alla spännande saker, men det enda hon tyckte var spännande då var två solstolar, så dem fick hon gå fram och nosa på, då blev de inte så farliga längre.

När jag var klar med Gentle tog jag in Woody och borstade upp honom och sedan när Petra och Jocke kom tillbaka så följde jag Petra en bit när hon skrittade efter vägen med LA och red lite backträning med honom.

Efter att alla hästar blivit omskötta så åkte hela familjen iväg till havet och tillbringade resten av dagen i det underbara vädret på stranden, barnen badade, vi köpte mjukglass och bara njöt. Jag njuter alltid lite extra på stranden när jag får tänka på våra fina hästar.11653453_695857233853082_662424435_n11655096_695849710520501_1611943870_n11650905_696056273833178_1019377540_n

