Jag är inte inne i något flyt just nu. Fick svar på mina prover från min dåliga mage som visade sig vara en matförgiftning med campylobacter. Det har blivit lite bättre, men är fortfarande inte bra, så det kanske är förklaringen till att jag inte är på topp just nu.

Jobbade på idag, kollade bland bland annat antikroppsstatus på ett tre dagar gammalt föl, sedan efter jobbet behandlade jag Jockes häst i hovlederna. Det var länge sedan jag sprutade hovleder så det kändes lite nervöst, men det gick bra så lättnaden var stor efteråt. När jag så småningom kom till Gentle för att ta in henne så hade hon också trampat av sig en sko. Mina hästar som nästan aldrig brukar ha tappskor, så typiskt att det ska hända nu när Jocke inte kan slå på dem. Men Anders i stallet har lovat hjälpa mig. Fast jag kanske måste boka en skoning för henne nu också. För nu har jag faktiskt anmält mig och Gentle till vår första dressyrträning. Det blir i början av juli. Så det är bäst att vi kommer igång med ridningen. Det ska bli så roligt! Vid det laget hoppas jag att campylobacter och tappskor flygit all världens väg.IMG_1554

