Woody var faktiskt inte halt idag, hoven var helt kall och han hade ingen förstärkt digitalpuls, det var bara det att ett annat problem dök upp nu. Jocke, min sambo och hovslagare, skadade sig i vedklyven idag och fick en fraktur och skadad sena på ett finger och har blivit sydd och kommer att vara gipsad ett antal veckor framöver, så han kan förstås inte sko Woody åt mig. Jag måste ringa ut någon annan hovslagare och hoppas då att det ska att gå bra, Woody är ju så känslig i sina hovar och Jocke vet precis var han kan spika och inte.

Men idag fick Woody beta gräs istället för att bli riden. Jag tror inte att han misstyckte. Gentle blev också ompysslad och även om det tagit tid och fortfarande är lite värme i överbenet så går det nog sakta åt rätt håll ändå. Hon är ju inte halt och ser så otroligt spänstig ut när jag leder henne och häromdagen var jag ute och gick med henne i skogen och småsprang kortare sträckor och då dansade hon fram. Jag längtar verkligen att rida henne igen. Jag börjar nästan tro att det var en dröm att jag har en sådan fin häst som henne nu när jag inte ridit henne på ett tag. IMG_1581

