Petra red två klasser med Los Angeles idag, LB:1 och LA:1. Hennes egna ridstövlar har gått sönder så hon fick rida i mina och det var inte så lätt att ställa om, så hon var inte nöjd med sin sits på framridningen, men hon tyckte att LA kändes fin.

När de red programmet så fick de lite olika störningsmoment, som en bil med transport som hoppade förbi på den gropiga vägen och smattrade så LA hoppade till. Dessutom fick han upp ett litet il att han skulle fatta galopp flera gånger på sista arbetstraven och uppridningen så de fick en 4,5 och en tvåa i protokollet, vilket förstås drog ned totalpoängen. Men i övrigt var det en fin ritt och de fick 63,75 % totalt och blev trea men det var bara två placerade. Jag kände mig jättenöjd. Det kändes som om de har höjt sin lägstanivå. Petra tyckte att hon gjorde en dålig insats som ryttare, men den största orsaken till det tror jag var att hon var hungrig. För när hon väl fått lite mat i magen så var hon trots allt ganska nöjd.

Efter framridningen till nästa klass sa Petra att han aldrig känts så bra och jag håller med, han var så otroligt fin, så stadig i formen med härlig eftergift i nacken och reglerbar i galoppen. När hon red runt banan såg jag att hon bara njöt av hur fin han var. Jag rös genom hela travprogrammet och tyckte att det var magiskt fint. I galoppen blev han lite för pigg, men då var det Petra som gjorde en kämpainsats, jag verkligen såg hur hon red varje språng, särskilt i den förvända galoppen. En gång fattade han fel galopp och domaren tyckte att han rann iväg lite i galoppdelen och det var nog helt korrekt analys. Men hon började med att skriva ”Väl ridet!” vilket verkligen var min största känsla. När Petra skrittade ut från banan sken hon som en sol och sedan sa hon att det var den bästa ritten någonsin. Jag håller verkligen med!11225711_374872592709292_1473831512_n11225647_374872632709288_1031287431_n11262340_374872609375957_1429181477_n

