Det kanske inte var så konstigt att jag kände mig så sliten igår, för idag var jag ännu sämre i magen och fick lite feber. Petra vaknade också i morse med kraftigt halsont och har haft så hela dagen idag plus att hon också känner av magen lite. Men vi har klarat skola och jobb och att rida båda hästarna. Jag är glad att det inte är jag som ska tävla i helgen och Petra hon säger att om hon så ska kräkas både före och efter så vill hon ändå rida. Jag ska ju vara funktionär, men stå vid framridningen så det ska nog gå bra.

Vi red i manegen ikväll eftersom det var upptaget på lilla och vi inte ville rida på den stora ikväll igen för att underlaget är så hårt där. Tyvärr var underlaget i manegen också jättekonstigt, hårt och djupt om vartannat och väldigt, väldigt ojämnt. Det kändes nästan som om jag skulle börja gråta i början av passet för det var så omöjligt att rida på det underlaget. Jag skrittade mycket och gjorde några ansatser ibland att få något ordentligt gjort så att Woody skulle bli bra riden inför morgondagen. Jag gjorde nästan inga rörelser utan red bara på stora volter och fyrkantspåret och jobbade med formen, takten och bärigheten.

Från början kände jag mig som en trasa i sadeln, men sedan blev det bättre och mot slutet var jag riktigt nöjd med både passet och ridkänslan. När jag jobbade galoppen på en stor tjugometersvolt så aktiverade jag lite mer med innerskänkeln än jag brukar och då började Woody tänka piruettgalopp, men då visade jag att han ändå skulle galoppera på framåt och då blev han så väldigt bärig och rund i galoppen. I trav försökte han ta till passage några gånger, men när jag fått honom att förstå att det inte var det som gällde så kändes han väldigt fin även där.

Så nu har vi gjort vad vi kunnat inför helgen. Hoppas på att få vakna någotsånär friska imorgon. 10951541_792258727525101_2147116372_n

